Może i jest "nietuzinkowym" i "jedynym w swoim rodzaju" twórcą, ale jest też człowiekiem, który popiera putina. Na prośbę tego lichego człowieczka przyjął posadę dyrektora teatru wojskowego!!!!! W obliczu tragedii na Ukrainie, apeluję o bana dla Kusturicy.
Które filmy Kusturicy uważacie za najlepsze? Proszę, wymieńcie je tu w kolejności od najlepszego do najgorszego.
Na dzień dzisiejszy, moje TOP 5 wygląda w sposób następujący:
1. Underground
2. Czas cyganów
3. Tata w podróży służbowej
4. Arizona Dream
5. Czarny kot, biały kot
Najważniejszy z twórców realizmu magicznego w kinie. Subiektywnie mój ulubiony reżyser :D Napisałem nawet pracę o symboliczno- realistycznych wątkach w jego twórczości i zdecydowanie było o czym pisać... Jeśli ktoś ceni sobie kino oryginalne, przepełnione metaforycznymi odwołaniami, kino intertekstualne to ZDECYDOWANIE...
więcejZacna, zachodnia cywilizacja nagle zapomniała o tym, że ten genialny reżyser istnieje. Od 1981r wraz z filmem 'Czy pamiętasz Dolly Bell?' jego filmy gościły przede wszystkim w Cannes, ale też na Berlinale, w Wenecji, na Cezarach, Oscarach i Złotych Globach. W 2007r według mnie, nawet niezbyt udany 'Obiecaj mi' brał...
Dolly Bell:
Kiedy gł. bohater i Dolly prawie zaczynają się kochać a wpada tam jej facet z grupą chłopaków i
po kolei jej sobie 'używają' - smutny i poruszający moment
Ojciec w podróży służbowej:
Lunatyk idący do domu koleżanki i kładący się do niej do łóżka - urocze :)
Czas Cyganów:
Scena na rzece w połączeniu z...
Na tegorocznym, 19 Przystanku Woodstock wystąpi Emir Kusturica & The No Smoking Orchestra - koncert odbędzie się 2 sierpnia na dużej scenie, dodatkowo Kusturica jest gościem ASP i zaplanowano spotkanie z nim, ale nie podano jeszcze kiedy i o której :)
Nie wiem, co się stało, ale Kusturicę miałem szereg lat w swoim top 5 reżyserów, a ostatni film jaki oglądałem to "Czarny kot, biały kot". Jakie filmy tego reżysera po roku 98 polecacie na początek? Poza ojcem w podróży, to wszystko mam sprzed Czarnego kota zaliczone. Więc nie interesuje mnie filmografia z tamtego...
Wie ktoś może jakie poglądy i jaką religie wyznaje Kusturica? W pewnej ksiązce w związku z filmem Underground przeczytałem, że Kusturica jest muzułmaninem, a przed chwilą w ciekawostkach, że w 2005 przyjął chrzest w kościele prawosławnym. Czyli wychodzi na to, że był muzułmaninem, ale przeszedł na prawosławie. Czy to...
więcejTaki tytuł nosi najnowszy film i już się nie mogę go doczekać...a zapowiedziany jest dopiero na styczeń 2005! Mam nadzieję,że uda mi się na niego dostać w Cieszynie.
Uwielbiam ten bałkański klimat i tragikomiczny humor w jego filmach.
Podoba mi się w nim też, ze chyba lubi zwierzaki, bo często pokazuje je w swoich filmach w bardzo sympatyczny i zabawny sposób. Np. scena z ''Życie jest cudem'', w której kot wcina bułę wspólnie z główną bohaterką. :))
witam. jak w temacie: czy ktoś posiada czas cyganów (extended version) 270 min. prosze o udostępnienie bądź odsprzedanie. gg 5034426
Wlasnie slyszalem ze Emir planuje nakrecic nowy film. Bedzie to biografia meksykanskiego rewolucjonisty Pancho Villi z Deppem w roli glownej. ciekawe,ciekawe
Wczoraj Kusturica z The No Smoking Orchestra dali takiego czadu w Gdyni, że wszystko płonęło hehehe. Kurcze, masa poczucia humoru i świetnej muzyki, a wokalista w niebieskim stroju batmana(?) bezbłędny. Potraktowali publike bardzo bratersko, dali z siebie wszystko i jeszcze więcej...
...Kto najlepiej gra na wieśle?...
Uwielbiam filmy tego reżysera stąd pytanie : czy istnieje jakaś biografia Kusturicy ? Ewentualnie jakieś książki o jego filmach albo ogólnie o Bałkanach ? Byłabym wdzięczna :) Pozdrawiam innych fanów jego twórczośći :)
Już miałem uczynić z Kusturicy mojego ulubionego reżysera aż nagle zobaczyłem "Czarny kot i biała kotka"(ktoś wkręcał że to poprawne tłumaczenie;) i moje nadzieje się posypały. Narazie obejrzałem "underground" , "Arizona dream" i "Czas cyganów" (oraz ten wyżej wspomniany z napisanym na kolanie scenariuszem;) które...
Zachwycająca muzyka... tu daję tytuły utworów Bregovića do filmów Black Cat White Cat oraz Underground. Niestety tytuły są poukładane z kolejnością trochę odbiegającą od oryginału :)
Underground
1. Kalasnjikov
2. Ausencia
3. Mesecina
4. Ya ya (Ringe Ringe Raja)
5. Cajesukarije Cocek
6. Wedding Cocek
7....